

Další z japonských automobilek, které jsou v dnešní době poměrně známé a také vyhledávané. To je Mazda, kterou založil Jyujiro Matsuda již v roce 1920. V té době ale automobilka ještě nenesla svůj současný název, jelikož továrnu na automobily založil pod názvem Toyo Cork Kogyo Co., Ltd. Až později se objevilo toto současné jméno, na kterém je zajímavé to, že je odvozen od starověkého boha, právě s názvem Mazda. Daná automobilka zaujme také tím, že první vůz sjel z výrobní linky až v roce 1931, a to pod názvem Mazdago. Dokonce ve své době ještě neměl na kapotě současný známý znak, jelikož ten se objevil až o další tři roky později.
Unikátní také ve světě motorů
Dnes známe automobilku zcela pochopitelně jako celkem zajímavého výrobce automobilů. V minulosti byla ale známá mimo jiné také proto, že se jednalo o poměrně významného producenta rotačních motorů. Mazda byla dokonce první automobilkou, která s nimi přišla. Šlo o takzvaný Wankelův rotační motor a první automobil, který ho měl pod kapotou, byl Mazda Cosmo Sports 110S. Zajímavostí je, že tento typ motoru se objevoval ve vozech dokonce ještě v roce 2003, kdy ho pod kapotou měl známý a rozhodně také hodně oblíbený model označovaný jako Mazda RX8.
Velké úspěchy od roku 1991
Automobilku Mazda bychom mohli označit jako celkem průměrnou. Alespoň tak tomu bylo do roku 1991. To se jí podařil velmi zajímavý úspěchem, který byl spojený s vítězstvím ve 24hodinovém závodě v Le Mans. Zde dominoval model Mazda 787B. Dalším poměrně důležitým milníkem v životě automobilky se stalo také partnerství se společností Ford. Dá se říci, že dané dvě události byly následně spojeny s poměrně výraznějšími prodeji, a to nikoliv jenom v domovském Japonsku, ale pochopitelně i v celém světě, kam aktuálně automobilka své vozy pravidelně distribuuje v rámci většiny vyráběných modelů.